Publicaciones en revistas con alto índice de impacto
Revista Complutense de Educación: ¿Qué hacen los estudiantes de Educación Primaria españoles fuera del horario académico? Actividades extraescolares, 2022, 33(3), 459-474. ISSN:1988-2793 (online).
https://doi.org/10.5209/rced.74490
Revista EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education: Integrating Artificial Intelligence into Research on Emotions and Behaviors in Science Education, 2022, 18(2), em2099 ISSN:1305-8223 (online).
https://doi.org/10.29333/ejmste/11927
Revista EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education: The Design of a Teaching-Learning Sequence on Simple Machines in Elementary Education and its Benefit on Creativity and Self-Regulation , 2022, 18(1), em2066 ISSN:1305-8223 (online).
https://doi.org/10.29333/ejmste/11487
Revista de Investigación Educativa: Influencia del aula invertida en la formación científica inicial de Maestros: beneficios en el proceso de enseñanza-aprendizaje, actitudes y expectativas hacia las ciencias, 2021, 39(2), 463-492. ISSN: 0212-4068, 1989-9106.
http://dx.doi.org/10.6018/rie.434131
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje: Transdisciplinary Integration and Its Implementation in Primary Education Through Two STEAM Projects (La integración transdisciplinar y su aplicación en Educación Primaria a través de dos proyectos STEAM), 2021, Vol. 44 (4), 801-837.
https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/02103702.2021.1925474
Avances de Investigación en Educación Matemática: POEMat.ES: Pauta de observación de la enseñanza de matemáticas en educación secundaria en España, 2021, (20), 89–103. ISSN: 2254-4313.
https://doi.org/10.35763/aiem20.4004
Episodes: Spanish Geology Olimpiad winner: What they think about their geology learning and the Olimpics experience? A prospective study, 2021. ISSN: 0705-3797
https://www.episodes.org/journal/view.html?doi=10.18814/epiiugs/2021/021027
Frontiers in Education: How to Use Challenge-Based Learning for the Acquisition of Learning to Learn Competence in Early Childhood Preservice Teachers: A Virtual Archaeological Museum Tour in Spain, 2021, 6:714684. ISSN: 2504-284X.
https://doi.org/10.3389/feduc.2021.714684
Future Internet: The Learning to Learn Competence in Early Childhood Preservice Teachers: An Outdoor and e/m-Learning Experience in the Museum, 2021, 13(2), 25. ISSN: 1999-5903.
https://doi.org/10.3390/fi13020025
Geoheritage: The educational role of Geology Olympiads in Spain: Promotion of Geological Heritage and Geoconservation in Youngsters, 2020, 12 (4). ISSN: 1867-2477.
https://link.springer.com/article/10.1007/s12371-020-00521-z
The Electronic Journal of e-Learning (EJEL): Using Gamification in a Teaching Innovation Project at the University of Alcalá: A New Approach to Experimental Science Practices, 2019, 17, issue 2. ISSN: 1479-4403.
https://doi.org/10.34190/JEL.17.2.03
Revista Eureka sobre Enseñanza y Divulgación de las Ciencias: Evaluación de una propuesta para la formación inicial del profesorado de física y química a través del cambio en las creencias de los participantes, 2018, 15(1), 1601. ISSN: 1697-011X.
https://doi.org/10.25267/Rev_Eureka_ensen_divulg_cienc.2018.v15.i1.1601
Bordón. Revista de Pedagogía: ADAPTACIÓN DE LA PRUEBA TIMSS PARA LA EVALUACIÓN DE LA COMPETENCIA MATEMÁTICA EN ALUMNOS DE MAGISTERIO, 2018, 70(3), 95-113. ISSN: 0210-5934, 2340-6577.
https://doi.org/10.13042/Bordon.2018.63042
Radiation Physics and Chemistry: On the design of experiments based on plastic scintillators using Geant4 simulations, 2018, vol 153, 140-151. ISSN: 0969-806X.